Jabra to urządzenia do szybkiej i łatwej komunikacji
Innowacje? To tylko kilka marek…
Przeciętnemu konsumentowi z innowacjami kojarzy się Apple, co było trafnym skojarzeniem przy okazji premiery pierwszego iPhone’a, ale dziś jest raczej wyrazem braku znajomości technologii. Pałeczkę przejęły firmy niszowe, wprowadzające udoskonalenia w wąskich branżach. Na przykład marka Jabra, znana z dobrej klasy zestawów do komunikacji, które można zamówić na https://www.senetic.pl/jabra/ – opracowała projekty wydajnych mikrofonów i w nowatorski sposób podeszła do kwestii materiału i sposobu wykonania pałąka, na którym mikrofon jest montowany. Elastyczne, odpowiednio uformowane tworzywa minimalizują szumy, są przy tym lekkie i pozwalają ustawić mikrofon w idealnym miejscu. Wydaje się, że to drobiazg, ale właśnie takie pozornie niewielkie zmiany decydują o tym, że sprzęt jednej marki może zdecydowanie zdominować pewien segment rynku.
Profesjonalne wersje znanych rozwiązań
Innowacja rzadko ma formę czegoś zupełnie nowego. Zdecydowanie częściej to tylko i aż nowe spojrzenie na znane rozwiązania. Takie na przykład zestawy głośnomówiące – dziś nikogo one nie dziwią, choć też ich popularność jest ograniczona, chyba żeby w tej kategorii zmieściły się też głośniki bluetooth z mikrofonami. Niczego nie ujmując tym rozwiązaniom, w zastosowaniach biznesowych mają one spore ograniczenia. Tymczasem w ofercie Jabra znajduje się kilka ciekawych modeli telefonów konferencyjnych. To rozwinięcie idei zestawu głośnomówiącego, ale w zmienionej obudowie, którą można osadzić na przykład w blacie stołu konferencyjnego. Do tego dochodzi opcja wyciszenia mikrofonu czy prowadzenia prywatnej rozmowy po przełączeniu na słuchawki w ramach tego samego połączenia. I choć żadne z tych rozwiązań samo w sobie rewolucją nie jest, to wszystkie razem tworzą innowacyjny produkt, który cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem.
Innowacyjność to czasem krok w tył
W rozwoju każdej technologii przychodzi taki moment, że dalej się jej poprawić nie da – vide wspomniany na początku iPhone, który po prostu dotarł do końca swojej drogi i można już jedynie zmieniać wygląd, choć i to bez przesady. I można by pomyśleć, że głośniki też już osiągnęły ten etap, ale okazuje się, że niezupełnie. Inżynierowie z Jabra, kiedy już nie dało się opracować ciekawszych magnesów, zrobili krok w tył. Rzadko można spotkać się z taką postawą, kiedy twórcy sprzętu krytycznie oceniają swoje poprzednie twory i dochodzą do wniosku, że można je poprawić. Tutaj na przykład zmieniono materiał i sposób mocowania membran i magnesów, co jeszcze bardziej podniosło jakość dźwięku i zwiększyło elastyczność sprzętu. Takich drobnych poprawek zresztą pewnie można będzie dokonać więcej, wraz z dostępnością nowych materiałów, więc to tym bardziej postawa godna uznania.
Łatwość użycia i wygoda to podstawowe walory sprzętu do komunikacji – bez nich nawet najlepsza jakość dźwięku nie będzie wystarczającą zachętą, więc fakt, że równocześnie z pracami nad stroną techniczną, toczą się prace programistyczne, dzięki którym algorytmy obsługi połączeń stają się niezawodne, bez wątpienia cieszy. Doskonały sprzęt komunikacyjny to suma tych wszystkich poprawek, z których każda pojedynczo wydaje się nieznaczna, ale razem naprawdę robią różnicę.