Top Marka 2023 – wygrywa operator telekomunikacyjny Plus
Plus zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji rankingu Top Marka w kategorii telekomunikacja. Plus dominuje wśród wszystkich badanych operatorów niezmiennie od 2019 roku, nieustannie budując najsilniejszą markę telekomunikacyjną w mediach.
Plus po raz kolejny zdecydowanie pokonał inne marki telekomunikacyjne, zostając pewnym liderem rankingu Top Marka 2023. Siła medialna marki Plus wyniosła 4 061 246 punktów. Operator zwyciężył z przewagą aż 1 767 847 punktów względem Orange, zajmującego drugie miejsce w zestawieniu.
Gdyby decydującym czynnikiem był Impact, czyli wskaźnik dotarcia wzmianki o marce, tu także zwyciężyłby Plus z największą liczbą odbiorców. Na uwagę zasługuje również najwyższy indeks sentymentu, który odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu. Co ciekawe Plus może pochwalić się takimi wynikami, mimo, że nie zanotował najwyższej liczby publikacji spośród wszystkich operatorów telekomunikacyjnych. W ogólnym rankingu 500 brandów Plus zajął 15. miejsce.
Piąte z rzędu zwycięstwo Plusa w rankingu Top Marka wśród operatorów telekomunikacyjnych potwierdza silną pozycję medialną marki.
Tabela 1. Top Marka 2023 – ranking operatorów telekomunikacyjnych
Źródło: Ranking Top Marka 2023.
Tegoroczne badanie przygotowane przez Magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More Top Marka objęło ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych oraz 28,3 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2022 do 30 czerwca 2023 roku. To najważniejszy przegląd medialności polskich brandów. W badaniu Top Marka 2023 zastosowano następujące wskaźniki:
- Impact – dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji medium.
- Indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
- Siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.
źródło: plus.pl