Outsourcing IT czy warto?
Outsourcing to usługa, która umożliwia zlecenie określonych procesów firmie zewnętrznej. Obecnie szczególnie popularna jest usługa outsourcingu obsługi informatycznej, ponieważ kompleksowe zarządzanie infrastrukturą IT wymaga wyspecjalizowanego zespołu z aktualną wiedzą. Branża IT jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów, gdzie ciągłe zmiany, wprowadzanie nowych systemów i rozwiązań wymagają ciągłego monitorowania nowości rynkowych oraz nieustannego poszerzania szczegółowej wiedzy. Należy pamiętać, że inwestycje w szkolenia mogą być znaczącym obciążeniem finansowym. Korzystając z usług zewnętrznej obsługi IT, przedsiębiorstwo może uniknąć tych kosztów i szybko uzyskać dostęp do doświadczonej wiedzy ekspertów.
Dowiedzmy się więcej dlaczego outsourcing IT?
Efektywne zarządzanie firmą wymaga obecnie wykorzystania złożonych systemów informatycznych. Stopień skomplikowania tych struktur zależy od wielkości, branży i specyfiki działalności przedsiębiorstwa, jednak płynny przepływ informacji elektronicznej jest niezbędny w dzisiejszym biznesie. Obsługa informatyczna wymaga jednak utworzenia działu z doświadczonymi specjalistami, którzy będą odpowiedzialni za nadzorowanie sprzętu, systemów i programów używanych w firmie.
Przedsiębiorstwa, które chcą zoptymalizować koszty i skoncentrować się głównie na swojej podstawowej działalności, mogą zdecydować się na outsourcing IT, który pozwoli im zrezygnować z zatrudniania własnych specjalistów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści związane z outsourcingiem. Pozwoli nam to odpowiedzieć na pytanie:
Jakie są korzyści z outsourcingu?
Jednym z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na korzystanie z usług outsourcingowych, jest chęć obniżenia kosztów działalności. Zawierając umowę z zewnętrzną firmą informatyczną, można zrezygnować z tworzenia wewnętrznego działu i zatrudniania pracowników na etacie. Dzięki temu, koszty związane z obsługą infrastruktury informatycznej są mniejsze, ponieważ nie ma konieczności inwestowania w proces rekrutacji, wynagrodzenia, ubezpieczenia, podatki, korzyści pozapłacowe, rozliczenia kadrowo-księgowe czy utrzymanie odpowiednio wyposażonego stanowiska pracy.
Outsourcing usług IT zapewnia również gwarancję bezpieczeństwa i ciągłości działania, ponieważ zewnętrzny specjalista jest dostępny w dowolnym momencie. Nie ma już problemów związanych z nieobecnościami spowodowanymi chorobą czy urlopami pracownika działu IT. Dobre usługi outsourcingu IT często obejmują telefoniczną pomoc konsultanta przez 24 godziny na dobę, co oznacza, że nieprzewidziane awarie są szybko rozwiązywane.
Korzyści płynące z outsourcingu IT wynikają nie tylko z redukcji kosztów związanych z zatrudnianiem personelu, ale także z braku konieczności inwestowania w nowoczesny sprzęt, systemy i oprogramowanie, oraz ich regularną aktualizację. Posiadanie własnego działu IT wymaga stworzenia kompleksowej infrastruktury technologicznej, monitorowania i utrzymania. Zewnętrzne usługi informatyczne dla firm gwarantują dostęp do najnowszych technologii, sprzętu oraz zawsze aktualnego oprogramowania.
Przeniesienie infrastruktury IT do usług w chmurze pozwala uniknąć awarii dysków, serwerów lub innego sprzętu. Firma outsourcingowa zajmuje się zapewnieniem ciągłości działania oraz konfiguracją w przypadku awarii, a dane klienta są zawsze dostępne i bezpieczne. Outsourcing IT przynosi korzyści również poprzez redukcję konieczności utrzymania fizycznego sprzętu i kosztownych przestojów w pracy, które mogą być spowodowane niedostępnością firmowych danych.
Outsourcing IT oferuje również korzyść indywidualnego dopasowania usług do potrzeb. Klienci mają możliwość podpisania umowy na kompleksową obsługę informatyczną lub wybór konkretnych usług, takich jak pomoc techniczna (helpdesk IT), tworzenie kopii zapasowych danych, administrowanie serwerami, zarządzanie siecią komputerową, diagnostykę problemów IT i serwis. Taka elastyczność współpracy umożliwia dopasowanie usług IT do budżetu przedsiębiorstwa i płacenie tylko za te czynności, które są najważniejsze dla danej firmy.
Jakie są rodzaje outsourcingu?
Istnieje kilka rodzajów outsourcingu IT, które można dostosować do potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa. Oto kilka popularnych rodzajów outsourcingu IT:
- Pełna obsługa IT: kompleksowa opieka nad infrastrukturą IT.
- Helpdesk IT: wsparcie techniczne dla użytkowników końcowych.
- Rozwój i utrzymanie oprogramowania: tworzenie i utrzymanie oprogramowania.
- Zarządzanie projektami IT: zarządzanie i realizacja konkretnych projektów IT.
- Bezpieczeństwo IT: zabezpieczanie infrastruktury i danych.
Należy pamiętać, że rodzaje outsourcingu IT mogą się różnić w zależności od konkretnych potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa. Jeśli przykładowo szukasz specjalistów którzy przeprowadzą fachowy audyt IT w Twojej firmie zajrzyj pod ten link: https://kompaniainformatyczna.pl/obsluga-firm/audyty-wewnetrzne/audyt-informatyczny-dla-firm/
Ile kosztuje outsourcing IT?
Chociaż stawki zewnętrznych dostawców, którzy świadczą usługi outsourcingowe IT, mogą być wyższe niż wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na pełny etat, większość firm zamawia usługi w ograniczonym zakresie godzinowym. Firma outsourcingowa może zaproponować rozliczenie za wykonanie określonej usługi lub wykorzystane godziny. Oznacza to, że pracodawca nie musi monitorować wydajności, płacić za nadgodziny, urlopy, pracę w weekendy czy przerwy w pracy. Sprawdź ofertę https://kompaniainformatyczna.pl/obsluga-firm/obsluga-informatyczna/obsluga-informatyczna-firm-outsourcing-it/ która posiada bogate i wieloletnie doświadczenie na rynku i może pochwalić się imponującym portfolio zrealizowanych projektów.