Nowa super jakość rozmowy przy połączeniach między Play a Orange
Bardzo ważnym aspektem każdej rozmowy telefonicznej jest jakość połączenia. Chcemy, by druga osoba słyszała nas tak, jakbyśmy stali tuż obok. Do jak najlepszego przetłumaczenia naszego głosu na sygnał cyfrowy, przesłania i później ponownego przetworzenia na dźwięk wykorzystujemy zaawansowane kodeki. Klienci po swojej stronie nie muszą niczego dodatkowo włączać, aktywować, zmieniać itp – operatorzy wszystko robią po swojej stronie.
Jeden z takich kodeków, który zapewnia (cytujemy) „super jakość dźwięku” i który wykorzystujemy w naszej sieci nazywa się EVS (Enhanced Voice Services) – możecie go lepiej znać pod nazwą HD Voice+. Jest on stosowany podczas połączeń realizowanych w VoLTE i Wi-Fi Calling1. Jakość rozmowy jest dzięki temu zdecydowanie lepsza – zyskujemy czystszy głos oraz mniej zakłóceń w tle. Do tej pory ze względu na wymogi techniczne takie rozwiązanie mogło być dostępne wyłącznie dla połączeń realizowanych pomiędzy klientami Play.
Mamy jednak świetną wiadomość! Dzięki współpracy zespołów Play i Orange, również połączenia realizowane z jednej do drugiej sieci mogą być obsługiwane z wykorzystaniem kodeka EVS. Oznacza to najwyższą jakość rozmowy także gdy jeden z rozmówców ma w telefonie fioletową kartę SIM, a drugi – pomarańczową.
To pierwsze takie rozwiązanie międzyoperatorskie na polskim rynku telekomunikacyjnym. My się z tego powodu bardzo cieszymy, bo najwięcej na tym zyskujecie oczywiście Wy – klienci.
Kodek EVS dostępny jest w zdecydowanej większości nowych telefonów, które wspierają VoLTE i Wi-Fi Calling, dla chętnych załączamy listę:
1 obie strony (nawiązująca i odbierająca połączenia) muszą realizować połączenie w VoLTE lub Wi-Fi Calling i wspierać kodek EVS