Grafiki na Facebooku – jak dobrać odpowiednie wymiary?
Grafiki odgrywają w mediach społecznościowych niezwykle ważną rolę. Wykorzystuje się je przede wszystkim na Facebooku i Instagramie, choć nierzadko też na YouTube (miniaturki), Twitterze czy LinkedIn. W tym artykule skupimy się na tym pierwszym medium. Sprawdź, jak dobrać odpowiednie wymiary grafiki na Facebooku w 2022 roku!
Grafiki na Facebooku – dlaczego ważne są odpowiednie wymiary?
Treści wizualne są niezwykle istotne w świecie mediów społecznościowych. Pełnią różne role – uczą, sprzedają, bawią, wywołują emocje, ciekawią itd. Zdjęcia i grafiki powinny być wysokiej jakości, a przy tym dopasowane pod względem rozmiarów do wytycznych, dzięki czemu będą mogły odpowiednio wyświetlać się na różnych urządzeniach. Zalecenia Facebooka dotyczące wymiarów grafik zmieniają się dość często. Sprawdź, jakie są aktualne wytyczne!
Wymiary grafik na Facebooku 2022
- Zdjęcie profilowe
Zgodnie z zaleceniami Facebooka grafika powinna mieć wymiary minimum 170 x 170 pikseli. Pamiętaj jednak, że w takim rozmiarze będzie się ono wyświetlało na desktopie, z kolei na smartfonach jako 128 x 128 pikseli. Dla optymalnego efektu warto zdecydować się na wymiary zdjęcia profilowego 800 x 800 pikseli.
- Zdjęcie w tle profilu
Zalecanym wymiarem Facebook cover jest: 851 x 315 pikseli, a minimalny wymiar to 400 x 150 pikseli. Optymalnym rozwiązaniem będzie wymiar 820 x 360, ponieważ taka grafika czy zdjęcie będzie idealnie wyświetlać się zarówno na desktopie, jak i mobile.
- Zdjęcie w tle wydarzenia
Tło wydarzenia stanowi internetowy odpowiednik plakatu. Zwykle na nim umieszcza się nazwę wydarzenia, miejsce czy datę. Wymiar zalecany przez Facebooka to 1200 x 628 pikseli.
- Zdjęcie w tle grupy
Rekomendowana rozdzielczość to 1640 x 856 pikseli. Warto pamiętać, że elementy ze środka tła będą jednocześnie wyświetlane jako miniatura grupy, stąd też warto dobrze rozplanować grafikę.
- Posty na osi czasu
Wyróżnia się kilka wymiarów postów, które dodawane są na oś czasu.
– Rekomendowany wymiar grafiki dla postu kwadratowego to 1200 x 1200 pikseli
– Rekomendowany wymiar grafiki dla postu pionowego to 640 x 960 pikseli
– Rekomendowany wymiar grafiki dla postu poziomego to 1200 x 900 pikseli
– Rekomendowany wymiar grafiki dla postu z linkiem to 1200 x 628 pikseli
– Rekomendowany wymiar grafiki dla postu typu pokaz slajdów to 1280 x 720 pikseli
- Facebook Stories
Zgodnie z zaleceniami Facebooka, minimalne wymiary powinny wynosić 500 x 890 pikseli. niemniej zalecana rozdzielczość to 1080 × 1920 pikseli.
- Wymiary reklam na Facebooku
Standardowa reklama graficzna powinna mieć wymiary 1200 x 628 pikseli lub 1200 × 1200 pikseli. Reklama karuzelowa, kolekcja lub w marketplace Facebooka 1080 x 1080 pikseli (minimum 600 x 600 pikseli), reklama dla polubieni strony 1200 × 444 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli, a reklama Facebook Stories/Messenger Stories 1080 x 1920 pikseli lub 1200 x 628 pikseli.