Jak zdobyć klienta dzięki stronie internetowej
Wraz z dynamicznym rozwojem Internetu, większość firm właśnie tam decyduje się rozpocząć działalność. Mają one strony internetowe, jednak tylko niewielki procent z nich w pełni wykorzystuje ich potencjał. Okazuje się, że strona internetowa może być kluczem, do sukcesu. Jak dzięki niej zdobyć grono nowych klientów?
Profesjonalizm już na początku
Zastanawiasz się, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, zyski i współczynniki konwersji nadal są na niskim poziomie? Być może popełniłeś błąd już na samym początku, nie przykładając wielkiej uwagi, do tworzenia swojej strony. Okazuje się, że użytkownicy Internetu są coraz bardziej wymagający, a przestarzałe i nieczytelne strony internetowe, z nudną treścią i nieadekwatną grafiką, nie zachęcą ich do dalszego przeglądania. Jeśli więc chce zaistnieć ze swoją stroną, postaw na profesjonalizm. Wykorzystaj dostępne narzędzia do programowania witryn, a także zadbaj o to, by grafika była spójna z tematyką. Profesjonalne strony internetowe muszą być także dopasowane do odbiorców, a także ukazanie kreatywności i sposobu myślenia twórcy, który będzie wstanie sprawić, że klienci zostaną na niej na dłużej. Poza designem, istotna jest także nawigacja strony, najlepiej by przyciski, które mają skłonić do podjęcia określonych działań były łatwo dostępne i dobrze widoczne. Twoja witryna, powinna także dać użytkownikom poczucie bezpieczeństwa, więc posiadanie certyfikatu SSL będzie dużym plusem. Nie zapomnij także o responsywności, by przygotowane przez ciebie treści, wyświetlały się w tym samym układzie, bez względu na przekątne ekranów.
Poświęć chwilę na pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie stron w Google to jeden z tych sposobów, które zwiększą twoją widoczność w sieci, a tym samym przyciągnie nowych klientów. Obecnie pozycjonowanie staje się już standardem w obliczu tworzenia stron internetowych. Warto więc zacząć od:
- audytu strony- dzięki któremu zbadasz jakość witryny i przepływ użytkowników, a być może nawet wyłapiesz ewentualne błędy.
- analizy konkurencji- by rozpoznać ich metody działania.
- optymalizacji strony- uwzględniając wymogi wyszukiwarki Google.
Wszystkie te działania, doprowadzą do spopularyzowania twojej witryny w gronie użytkowników. Dzięki pozycjonowaniu, przyciągniesz uwagę klienta, który szuka konkretnego produktu, istnieje więc szansa, że to właśnie twoja oferta bardziej go przekona.
Co jeszcze można zrobić, by zdobyć klienta dzięki stronie internetowej?
Istnieje wiele sposobów, które mogą zwiększyć widoczność twojej strony w sieci. Jednym z lepszych pomysłów, jest przeprowadzenie kampanii Google ADS. To specjalne narzędzie, umożliwiające tworzenie reklam i wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Wykorzystaj także rozsądnie siłę social mediów. Standardowi użytkownicy Internetu, wiele czasu spędzają na portalach społecznościowy, daj się więc im poznać i wyjdź do nich z inicjatywą. Możesz także wypróbować e-mail marketing. Fakt, że nikt z nas nie toleruje spamu, nie oznacza to, że dobrze przygotowana kampanie e-mail marketingowa, nie przyniesie korzyści. Wręcz przeciwnie, jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów.