VoLTE i VoWiFi już dostępne dla klientów T-Mobile na Kartę i MIX oraz Heyah na kartę
8 marca T-Mobile rozpoczął komercyjne udostępnianie kolejnym klientom technologii VoLTE i VoWiFI, które umożliwiają prowadzenie rozmów głosowych, a także wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS za pośrednictwem, odpowiednio w sieci LTE lub WiFi. VoLTE zapewnia wyższą jakość połączenia niż w przypadku sieci 2G i 3G, a także pozwala na kontynuowanie przesyłania danych w sieci LTE w czasie trwania rozmowy.
Korzystanie z technologii VoLTE jest całkowicie bezpłatne natomiast dane wykorzystane do przeprowadzenia rozmowy nie zmniejszają pakietu danych klienta. Technologia będzie uruchamiana wszystkim klientom, którzy posiadają telefon ją obsługujący – taką możliwość oferuje już 200 modeli różnych producentów, w tym wszystkie obecnie oferowane w sieci sprzedaży T‑Mobile. Aby korzystać z VoLTE w pierwszej kolejności musi on zostać uruchomiony po stronie operatora na koncie klienta.
T‑Mobile będzie aktywował VoLTE stopniowo grupom kilkudziesięciu tysiącom klientów dziennie. Aktywacja usługi zostanie potwierdzona SMSem. Drugim krokiem jest uruchomienie VoLTE w telefonie. W zależności od modelu telefonu i jego producenta VoLTE może zostać uruchomione automatycznie, telefon może zasugerować jego uruchomienie lub może wymagać ręcznego uruchomienia w ustawieniach sieciowych telefonu. Klienci, którzy nie chcą czekać na uruchomienie technologii mogą to zrobić samodzielnie wysyłając SMS o treści TAK na numer 80535.
Jako pierwsi z VoLTE i VoWiFi mogli skorzystać klienci abonamentowi T‑Mobile już w 2016 roku. Obecnie, jeszcze przed udostępnieniem technologii klientom prepaid i MIX, aż 30% wszystkich połączeń realizowanych jest za pośrednictwem VoLTE. Blisko 50% telefonów logujących się do sieci T‑Mobile może obsługiwać tę technologię.