Plus najpopularniejszą marką telekomunikacyjną 2020
Plus został najbardziej popularną telekomunikacyjną marką 2020, zajmując I miejsce w XIII edycji badania Top Marka. Tym samym powtórzył sukces z zeszłego roku. Badanie Top Marka to największa na polskim rynku analiza medialności brandów. Co roku magazyn Press oraz agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów analizują materiały publikowane w prasie, internecie oraz w social mediach i na tej podstawie wyróżniają marki najsilniejsze medialnie.
Kompleksowa analiza wizerunku marek – tak w skrócie można byłoby opisać istotę badania Top Marka. O miejscu w rankingu decyduje wypadkowa kilku zmiennych takich jak: liczba publikacji dziennikarskich oraz postów internautów na temat danej marki, szacowane dotarcie oraz ich wydźwięk. Jak pokazują wyniki najnowszego rankingu, kolejny rok w branży telekomunikacji należał do Plusa, któremu udało się zbudować najlepszy wizerunek w mediach.
W ciągu ostatnich czterech edycji rankingu Top Marka Plus trzy razy został liderem medialnym branży telekomunikacyjnej, a tylko raz w 2018 r. zajął drugie miejsce. Między 1 lipca 2019 a 30 czerwca 2020 przywoływano Plusa w świecie mediów najczęściej, aż 245 694 razy. To o 80 163 wzmianek więcej niż przed rokiem. W porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia zwiększył się także pozytywny wydźwięk publikacji. Co ważne, ogólna siła marki Plus wzrosła z 4 918 552 do 5 676 778. Operator umocnił także swoją pozycję w kilku kluczowych wskaźnikach względem wicelidera zestawienia Orange, co zaowocowało o 2 078 648 większą od wspomnianego telekomu siłą medialną Plusa.
Top Marka 2020 – ranking operatorów telekomunikacyjnych
Źródło: Ranking Top Marka 2020.
Tegoroczne badanie Top Marka objęło łącznie 97 mln informacji: ponad 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych.