Deutsche Telekom najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie – jej częścią jest T-Mobile Polska
Brytyjski Instytut Badań Rynkowych “Brand Finance” opublikował na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos wyniki corocznego badania „Brand Finance Global 500”. Z raportu wynika, że Deutsche Telekom jest jedną z najcenniejszych marek na świecie, zajmując wysokie, dziewiąte miejsce w zestawieniu. Oznacza to awans aż o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem. Należy podkreślić, że Deutsche Telekom jest jedyną europejską firmą w pierwszej dziesiątce rankingu, po raz pierwszy stając się również najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie, pokonując Verizon i AT&T. Jeśli chodzi o Europę, Deutsche Telekom pozostaje też najwyżej sklasyfikowaną marką korporacyjną. Za najbardziej wartościową marką na świecie uznano Apple która oferuje m.in. iPhone’y, a na dalszych miejscach znalazły się: Microsoft, Google i Amazon.
Obecna wartości marki Deutsche Telekom jest najwyższa w historii firmy i według badania wyniosła 73,3 miliardy dolarów. To wzrost o 17 procent w porównaniu z poprzednim rokiem (62,9 mld USD) i aż o 84 procent w stosunku do roku 2020. W tym czasie Deutsche Telekom awansował z czwartego miejsca na najsilniejszą markę telekomunikacyjną na świecie.
„Dołączenie do grona 10 najsilniejszych marek na świecie to ogromny sukces dla naszej firmy” – mówi Ulrich Klenke, Chief Brand Officer Deutsche Telekom. „Nasza globalna strategia marki działa naprawdę dobrze, a poczynione inwestycje się opłacają. Idzie to w parze z naszymi sukcesami gospodarczymi i technologicznymi w Niemczech, Europie i Stanach Zjednoczonych oraz potwierdza, że Deutsche Telekom to wiodąca firma telekomunikacyjna” – dodaje Ulrich Klenke.
Zadowolenie klientów to dla Deutsche Telekom największa nagroda
“Brand Finance” znaczący wzrost wartości marki Deutsche Telekom przypisał takim aspektom, jak pozytywny rozwój gospodarczy i technologiczny. Podkreślono, że grupa kontynuuje zrównoważone inwestycje w podnoszenie jakości sieci, technologie cyfrowe i obsługę klienta. Według “Brand Finance”, doskonała jakość sieci Deutsche Telekom odgrywa decydującą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów – zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Do tego dochodzi znacząca poprawa kluczowych wskaźników marki, takich jak innowacyjność, obsługa klienta, przyjazność dla klienta oraz stosunek jakości do ceny. To wszystko sprawia, że ocena marki Deutsche Telekom wzrosła – według autorów raportu – z 79 do 83 punktów (na 100 możliwych do uzyskania punktów).“Brand Finance” to niezależna firma konsultingowa z Londynu, zajmującą się wyceną i analizą marek. Instytut opracowuje ranking 500 najcenniejszych marek na świecie według wartości w dolarach amerykańskich. Wartości te są obliczane na podstawie opłat licencyjnych, które firmy musiałaby zapłacić, gdyby nie były właścicielem marki. Więcej informacji o raporcie „Brand Finance Global 500” można znaleźć na stronie www.brandfinance.com.
Skuteczna strategia marki
Sukces globalnej strategii marki Deutsche Telekom i pozytywny trend potwierdzają również inne badania, takie jak „Most Valuable Global Brands”, przygotowane przez Kantar BrandZ.
źródło: t-mobile.pl